2011. január 4., kedd

33 / 11.   A férfiakt

 

 

 

 

7.férfi akt     A legfelső képen ceruzarajz látható Ingres papíron, kemény ceruzával.
  Ezen a módon a feketéket nem tudjuk kihozni, de a világosabb árnyalatokat pontosabban megoldhatjuk.
  A vázlatból is könnyebben megyünk át a nagyobb egységek, majd a finom részletek felé.
  A ceruzarajzot meghagyhatjuk "ropogósra", amikor a papír felülete széttagolja
a grafitszemcséket és raszteresen olvad össze a szem érzékelésében.
  Lehet ujjal beledörzsölni a papír rostjai közé, ilyenkor ajánlott csak a kiemelendő részleteket elmaszatolni és a többi részt frissen hagyni. Különben haladunk a modorosság felé (felül középen).

  A bal oldali álló akt erősen hullámos felületű aquarellpapírra készült, ami inkább vízfestésre alkalmas.
  Megfigyelhető az erőteljes, felülről jövő pontszerű fényforrás keltette formakiemelő hatás.
  Ilyenkor nagyobb lehetőség nyílik a fény-árnyék játékának kibontására és a plasztikus megformálásra.
  Itt is vigyázzunk a főfény világosának és a visszaverődő fények értékeire.
  Az erős fénykontraszt alkalmazását főleg Caravaggio festményein tanulmányozhatjuk.

  A jobboldali ülő figura fent egy befejezett rajz, pontos megfigyelés és arányaiban, tónusaiban kiértékelt munka eredménye. Azonban az egyforma kidolgozás, a fotórealisztikus hűség nem engedi tovább a tanulmányrajz műfajánál.

  Annál izgalmasabb a befejezetlenségével művészi hatást keltő fekvő férfiakt megoldása, a bal alsó sarokban.
Némi rövidülés is érzékelhető és látható az átmenet a vázoló vonalaktól a tónusok fokozatos kibontásáig.

  A jobbra alul ülő férfiakt már egy átmenet a karikatúra felé.

 



A híres német anatómus, Gottfried Bammes könyve.
Az emberi formák alapformákra való leegyszerűsítése a test működésének megértését szolgálja.

 

 

AZ ÖSSZES OLDAL A RAJZISKOLA BLOGBAN
0.tusrajz10222
33 / 1.
BEVEZETÉS,
TUSRAJZOK,
AQUARELL
0a.rajztechnika11222
33 / 2.
RAJZ-
TECHNIKA
1.csendlet9222
33/3
CSENDÉLET
2.aforma9222
33 / 4.
FORMA-
KÉPZÉS

3.folttmeg7222
33 / 5.
FOLT,
TÖMEG
4.drapria6222
33 / 6.
DRAPÉRIA
4a.httpnathanfowkes.blogspot.com-262[1]
33 / 7.
SZÉNRAJZ
4b.perspektva7222
33 / 8.
PERSPEK-
TÍVA
5.figura222
33 / 9.
VÁZLATRAJZ

6.ni-akt6222
33 / 10.
A NŐI AKT
7.frfi-akt11222
33 / 11.
A FÉRFIAKT

9.NARC6222
33 /12.
AZ ÖNARCKÉP
10.portr5222
33 / 13.
A PORTRÉ
10a.koponya5222
33 / 14.
A KOPONYA
10b.arc-arnyai222
33 / 15.
ARC ÉS KOPONYA
12.szem2222
33 / 16.
A SZEM
13.krokik11222
33 / 17.
A KROKI
13a.karikatra-lben1222
33 / 18. KARIKATÚRA ÉLŐBEN
13b.zensz-211222
33 /19. KARIKATÚRA FOLYAMATÁ-BAN
15.Fbrisanyi222
33 / 20.
FÁBRI SÁNDOR RAJZA
16.szobor222
33 / 21. MINTÁZÁS
17.Kdr222
33 / 22.
KÁDÁR JÁNOS SZOBRA
18.ubi1222
33 / 23.
AZ "UBORKA"

18a.Mr-Bean2222
33 / 24.
MR.BEAN
RAJZA
18b.digitlis2222
33 / 25.
DIGITÁLIS FESTÉS
19.grafika1222
33 /26.
GRAFIKA
19a.mszaki1222
33 / 27.
ÁBRÁZOLÁSI MÓDOK
20.darzs222
33 /28 TERMÉSZETI FORMA TANULMÁNY
20a.szntan222
33 / 29.
SZÍNTAN
21.design-2222
33 / 30.
TÁRGY
TERVEZÉS
22a.teskszlet222
33 / 31.
TEÁSKÉSZLET TERVEZÉS

23.olajfestmny-2222
33 / 32.
OLAJ-
FESTMÉNY
rajziskola222
33 / 33.
TÓNIÓ ÉLŐ RAJZISKOLA

 
 
TÓNIÓ ÖSSZES WEBOLDALA           TONIO’S ALL WEBSITE
Velencei-ketts-fotrl15222
PORTRÉ,
KARIKATÚRA FOTÓRÓL
AFTER PHOTO
karikatra-barna-egyes-netre-cmlap242[1][1]
KARIKATÚRA RENDEZVÉNYEN CARICATURE LIVE
FC-BARCELONA-2011-msolat1422[7]
FC-BAYERN-MNCHEN--2011--netre1522[7]
TONIO POSTER FOOTBALL- TEAMS, STARS
Madonna12222
TÓNIÓ összes KARIKATÚRA TONIO all CARICATURES
18a.Mr-Bean24222
TÓNIÓ RAJZISKOLA TONIO free ART SCHOOL
Toonpool-avatar13222
TOONPOOL CARICATURE AGENCY BERLIN
Facebook-avatar17222
FACEBOOK TONIO'S SITE
 
 
 

Nincsenek megjegyzések: