2011. január 4., kedd

33 / 10.   A női akt

 

 

 

 

6.női akt  
 Aki fotóról rajzol, csak másolni tanul meg.
A rajztudás alapja a természet megfigyelésén alapul, melynek legnehezebb és legszebb kivetülése
az emberi test ábrázolása.

   Jobbra felül a vörös Pitt-krétával (rőtli) készült tanulmány.
Anyaga alkalmas a papír hideg fehérjén keresztül 
a bőr áttetszőségének visszaadására.
Szépen érvényesülnek a háton a drapériáról visszaverődő reflexfények.

   Mellette a fekvő akt egy rövidülésben, szakkifejezéssel "skurcban" történő ábrázolás. Ilyenkor az emberi szem kompenzál, próbálja megszokás alapján  kiteríteni
a  hagyományos oldalnézetbe.

  Ezt úgy kerüljük el, hogy háromszögelési pontokat veszünk fel.
  
Keresünk két fix pontot, például a térd és a csípő kiemelkedéseit és ehhez viszonyítva jelöljük ki a harmadik pontot, itt az áll vagy a kezek helyzetét.
  Ebben az esetben is segít ha enyhén hunyorítva nézzük a modellt és a rajzot egyszerre, mert így a részleteket nem, csak a nagyobb formákat látjuk. 
 

 

  A pontos arányok ellenőrzéséhez megintcsak a két pont harmadikhoz viszonyított térbeli elhelyezkedése a mérvadó.

A középső akt félúton maradt a kiszerkesztett arányokból továbbinduló és a formákat izgalmas módon előhívó vonalháló felépítésében.
  A szemlélő ilyenkor gondolatban továbbviszi
a rajzot és kiegészíti az emlékképekkel, így egyfajta passzív résztvevője
az alkotási folyamatnak.

  Az alsó natúrák már befejezett alkotások, teljes tónusskálával és háttérrel, plasztikusan térbehelyezve.
A
nőalak testbeszéde, arckifejezése  bizonyos lemondást, egykedvűséget közvetít.

 

   Anatómiai ábrák Barcsay Jenő kötetéből. Az izmok és csontok részletes ábrázolása mellett a könyv erőssége
a rövidülésben megrajzolt aktok.
  Tárgyalja a kontraposzt beállítást is, amikor az egyik lábra helyeződik a testsúly.
Ilyenkor a támaszkodó láb bokáját érintő függőleges vonal adja a test súlyvonalát, az ettől jobbra és balra lévő tömegnek egyensúlyban kell lennie, különben a test elmozdul.
   Hogy mire használjuk az anatómia tudást, látható a fenti négy figurán. Segítségével bármilyen emberi mozdulatot felidézhetünk.
Itt a jellegzetes szocreál figurák kísértenek.


 
 

 

AZ ÖSSZES OLDAL A RAJZISKOLA BLOGBAN
0.tusrajz10222
33 / 1.
BEVEZETÉS,
TUSRAJZOK,
AQUARELL
0a.rajztechnika11222
33 / 2.
RAJZ-
TECHNIKA
1.csendlet9222
33/3
CSENDÉLET
2.aforma9222
33 / 4.
FORMA-
KÉPZÉS

3.folttmeg7222
33 / 5.
FOLT,
TÖMEG
4.drapria6222
33 / 6.
DRAPÉRIA
4a.httpnathanfowkes.blogspot.com-262[1]
33 / 7.
SZÉNRAJZ
4b.perspektva7222
33 / 8.
PERSPEK-
TÍVA
5.figura222
33 / 9.
VÁZLATRAJZ

6.ni-akt6222
33 / 10.
A NŐI AKT
7.frfi-akt11222
33 / 11.
A FÉRFIAKT

9.NARC6222
33 /12.
AZ ÖNARCKÉP
10.portr5222
33 / 13.
A PORTRÉ
10a.koponya5222
33 / 14.
A KOPONYA
10b.arc-arnyai222
33 / 15.
ARC ÉS KOPONYA
12.szem2222
33 / 16.
A SZEM
13.krokik11222
33 / 17.
A KROKI
13a.karikatra-lben1222
33 / 18. KARIKATÚRA ÉLŐBEN
13b.zensz-211222
33 /19. KARIKATÚRA FOLYAMATÁ-BAN
15.Fbrisanyi222
33 / 20.
FÁBRI SÁNDOR RAJZA
16.szobor222
33 / 21. MINTÁZÁS
17.Kdr222
33 / 22.
KÁDÁR JÁNOS SZOBRA
18.ubi1222
33 / 23.
AZ "UBORKA"

18a.Mr-Bean2222
33 / 24.
MR.BEAN
RAJZA
18b.digitlis2222
33 / 25.
DIGITÁLIS FESTÉS
19.grafika1222
33 /26.
GRAFIKA
19a.mszaki1222
33 / 27.
ÁBRÁZOLÁSI MÓDOK
20.darzs222
33 /28 TERMÉSZETI FORMA TANULMÁNY
20a.szntan222
33 / 29.
SZÍNTAN
21.design-2222
33 / 30.
TÁRGY
TERVEZÉS
22a.teskszlet222
33 / 31.
TEÁSKÉSZLET TERVEZÉS

23.olajfestmny-2222
33 / 32.
OLAJ-
FESTMÉNY
rajziskola222
33 / 33.
TÓNIÓ ÉLŐ RAJZISKOLA

 
 
TÓNIÓ ÖSSZES WEBOLDALA           TONIO’S ALL WEBSITE
Velencei-ketts-fotrl15222
PORTRÉ,
KARIKATÚRA FOTÓRÓL
AFTER PHOTO
karikatra-barna-egyes-netre-cmlap242[1][1]
KARIKATÚRA RENDEZVÉNYEN CARICATURE LIVE
FC-BARCELONA-2011-msolat1422[7]
FC-BAYERN-MNCHEN--2011--netre1522[7]
TONIO POSTER FOOTBALL- TEAMS, STARS
Madonna12222
TÓNIÓ összes KARIKATÚRA TONIO all CARICATURES
18a.Mr-Bean24222
TÓNIÓ RAJZISKOLA TONIO free ART SCHOOL
Toonpool-avatar13222
TOONPOOL CARICATURE AGENCY BERLIN
Facebook-avatar17222
FACEBOOK TONIO'S SITE

Nincsenek megjegyzések: