Miután önarcképrajzolással kellő gyakorlatot szereztünk, hozzáfoghatunk más arcok leképezéséhez.
Figura vagy fej elhelyezése a rajzlapon, a fej alapformája (magasság és a szélesség viszonya), felezéseken keresztül a részletek megoldásáig tart a folyamat. Ki kell emelnem a szem megrajzolását, mely a legtöbb személyiségjegyet, érzelmet közvetít, illetve a száj két sarkának a középrészhez viszonyított helyzetét, miáltal lehet szomorú vagy vidám az arckifejezés. Legfelső példán egy utcán készült pasztellkréta-rajzot szemléltetek. Legjobb papír a Canson vagy Ingres márkájú, érdes felületű karton amely a krétaport felfogja. Két szépiabarna rajz is szerepel az összeállításban. A stílus az utcai műfajnak megfelelő naturalisztikus és enyhén gicssbe hajló, végeredményben eladható forma.
Közönség előtt rajzolás azért a legjobb gyakorlás, mert rá van kényszerítve a rajzoló hogy a legtöbbet hozza ki magából. Csak erős idegzetűeknek...
A két alsó ceruzarajz klasszikus portrérajznak tekinthető.
A témához kapcsolható egy magyar festőművész és világutazó
Fejérvári Zsolt élményszerű blogja, ez esetben egy luxus-óceánjárón rajzol:
Leonardo di Caprio és Angelina Jolie rajzánál a Pitt-krétával történő rajzolás tökélye tovább már nem fokozható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése